dubious


dubious honor and dubious distinction

— used ironically in phrases like dubious honor and dubious distinction to describe something bad or undesirable as if it were an honor or achievement

很掉漆、很丟臉的紀錄、有案在身 distinction取其「特徵、特性」之意


dubious

  • KK[ˋdjubɪəs]
  • DJ[ˋdju:biəs]
美式 
  • adj.
    (對事物)半信半疑的,猶豫不決的[(+of/about)];曖昧的,含糊的
  • 釋義
  • 同反義
  • 相關詞
  • adj.
    形容詞
  • 1. (對事物)半信半疑的,猶豫不決的[(+of/about)]
    I am dubious about accepting the offer of the job. 我猶豫不定是否接受提供給我的那份工作。
  • 2. 曖昧的,含糊的
    dubious reply 含糊其詞的答覆
  • 3. 引起懷疑的,可疑的
    dubious behavior 可疑的行為
  • 4. 未定的;無把握的
    dubious match 勝負難測的比賽

同義詞

a. 可疑的;不明的



  • 釋義
  • 同反義
  • 相關詞
  • ph. 懷疑;半信半疑

  • ph. 懷疑;半信半疑

  • ph. 懷疑, 半信半疑

  • ph. 懷疑, 半信半疑

  • I am dubious of her honesty. 我懷疑她是否誠實。

  • ph. 懷疑;半信半疑

  • I'm dubious of her honesty. 我懷疑她是否誠實。

  • ph. 懷疑;半信半疑

  • I'm dubious about her honesty. 我懷疑她是否誠實。

  • ph. 對…半信半疑

Powered by PyDict
  • IPA[ˈdjuːbɪəs]
美式 
英式 
  • adj.
    猶疑的
  • I am dubious about accepting 我拿不準該不該接受